31. 8. 2016

Recept - Dánské vanilkové věnečky

 
Dánské vanilkové věnečky
- máslovky -
 
 
 
POTŘEBNÉ PŘÍSADY:

  • na 2-3 plechy:
  • 300 g hladké mouky
  • 200 g másla
  • 120 g cukru moučka
  • 1/2 vanilkového lusku
  • 1 žloutek
  • 3 lžíce mléka

POSTUP PŘÍPRAVY:

Máslo necháme povolit a pak ho vyšleháme s cukrem a vydlabanými semínky z vanilkového lusku do světlé pěny. Přidáme mouku a vytvoříme sypkou drobenku. Nakonec zapracujeme žloutek rozmíchaný s mlékem a vypracujeme těsto, které má pastovitou konzistenci - ale nesmí být moc řídké (třeba jako krém), v troubě by se rozpustily,

Troubu rozpálíme na 180°C (horkovzduch na 160°C).

Těsto přendáme do sáčku se zdobící špičkou ve tvaru hvězdy a na plech vyložený pečícím papírem nastříkáme kolečka.
Těsta dejte jen asi třetinu, aby byl pytlík spíš prázdný než plný, lépe se pak pracuje. Já osobně jsem pytlík naplnila celý a nebyla schopná kolečka vůbec nastříkat - neměla jsem na to dostatek síly. Když jsem v pytlíku nechala jen třetinu těsta, šlo to mnohem lépe.
Zdobící špičku jsem zvolila střední věnečky mají asi 4-5 cm v průměru. Čím menší špičku zvolíte, tím hezčí věnečky budou, ale dá víc práce a námahy je na plech nastříkat. S větší špičkou je méně práce, ale věnečky nejsou tak hezké. Takže je třeba volit kompromis...

Pečeme v předehřáté troubě asi 12 minut - kolečka musí zůstat světlá, ale měla by se zpevnit. Necháme vychladnout na plechu, pak přemístíme do krabice a do chladu a necháme alespoň 48 hodin rozležet.

Recept mám vyzkoušený!
Foto i recept z Facebook http://www.pradobroty.cz/

1 komentář:

  1. http://www.pradobroty.cz/
    tento recept je použit z tohoto blogu, naleznete na měn spousty dobrot. Marcelce děkuji za upozornění!

    OdpovědětVymazat